Rehabilitacja sterowana oddechem, innowacje w leczeniu autyzmu, automatyczne sortowanie śmieci, świadome wykorzystanie zasobów wody – to projekty drugiej polskiej edycji Global Impact Challenge dla startupów. Po raz kolejny zaskakują pomysłowością, użytecznością i innowacyjnością

A my znamy finalistów konkursu, wskazanych przez organizatora Digital University, gdzie napływały zgłoszenia, we współpracy z Singularity University! Ostateczna ocena nastąpi w trakcie SingularityU Poland Global Impact Challenge w Warszawie już 7 października.

Zmieniają świat

Ze wszystkich zgłoszeń z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej do ostatniego etapu zostały wybrane te projekty, które mają największą szansę zmienić świat na lepsze w ciągu dekady. Na zwycięzcę czeka zaproszenie do programu inkubacyjnego w Dolinie Krzemowej, zaproszenie do trzeciej edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka, ale przede wszystkim wejście do globalnej sieci kontaktów, które mogą przyspieszyć ich rozwój firmy w skali globalnej.

W ostatnich dniach finałowa dziesiątka dopracowywała swoje pomysły i prezentacje w ramach warsztatu z dedykowanymi mentorami. Uczestników konkursu oceni jury w składzie: Jarosław Sroka – członek zarządu KI One, Sarah McCullough, program director, Global Startup Program w SU Ventures, Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji w PZU, Maciej Noga – HRtech investor, co-founder w Grupie Pracuj, SHRM Member, Supreet Singh Manchanda – managing director w Raiven Capital.

– Polacy po raz kolejny udowadniają, że mają niezwykły innowacyjny zmysł, a tym samym ich pozycja na polu międzynarodowych konkursów jest niezachwiana. Wysłane do Doliny Krzemowej projekty zostały docenione przez przedstawicieli Singularity University, najważniejszego innowacyjnego think-tanku na świecie. Zadbamy o to, aby ich potencjał został optymalnie wykorzystany przez świat biznesu i nauki – zapewnia Jowita Michalska, założycielka Fundacji Digital University, organizatora konkursu.

Top ten

Kto stanie do ostatecznej rywalizacji? To Unicorn VR World Jakuba Krefta, projekt rozwijający bezpieczną i osobistą przestrzeń w wirtualnej rzeczywistości, pomagający dzieciom z zaburzeniami autyzmu rozwijać ich umiejętności społeczne. Połączenie okularów VR z sensorami EEG umożliwia teleportację do wirtualnej bezpiecznej rzeczywistości. Kolejna propozycja to Neuroplay Anny Werońskiej – medyczne urządzenie treningowe, wspierające umiejętności poznawcze osób starszych opóźniające negatywne objawy demencji.

Parkey Pawła Postupalskiego działa jak “inteligentny parking dla inteligentnych firm”. Platforma umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie firmowych miejsc parkingowych. Autor chce codziennie przenosić ponad 40 tys. samochodów z ulic dużych polskich miast do niewykorzystanych firmowych miejsc parkingowych.

Rozwiązanie RemmedVR Macieja Szurka umożliwia lekarzom obiektywny pomiar postępów i zwiększenie efektywności terapii wzroku dzieci, a jednocześnie zapewnia terapeucie potężne narzędzia – wciągające gry w wirtualnej rzeczywistości zmieniające terapię młodych pacjentów w łatwą i przyjemną.

GlukanMed czyli plastry na czerniaka złośliwego Zuzanny Przekop to innowacyjne rozwiązanie wspomagające leczenie raka skóry. Pomoże chorym skrócić czas oczekiwania na wycięcie i zwiększyć skuteczność terapii plastrami z substancją czynną beta-glukanem 1,3–1,4 (z owsa).

Polacy po raz kolejny udowadniają, że mają niezwykły innowacyjny zmysł, a tym samym ich pozycja na polu międzynarodowych konkursów jest niezachwiana. Wysłane do Doliny Krzemowej projekty zostały docenione przez przedstawicieli Singularity University, najważniejszego innowacyjnego think-tanku na świecie

Sipup Aivarsa Lipenitisa to sieć stacji uzupełniania wody pitnej, rozmieszczonej w najbardziej rozwiniętych i najbardziej ruchliwych lokalizacjach na świecie, obniżająca produkcję odpadów z tworzyw sztucznych i ułatwiająca sposób dostarczania wody pitnej ludziom. Z kolei eDrop Jakuba Świerka ma pomagać ludziom na całym świecie stać się racjonalnymi w użytkowaniu wody. Jest to pierwszy gadżet, który edukuje i motywuje do oszczędzania wody, a tym samym do oszczędzania pieniędzy i środowiska.

Platforma inwestycyjna oparta na blockchainie TecraCoin Przemysława Kadry, tokenizuje prawa własności intelektualnej i projekty z zakresu zaawansowanych technologii. TecraCoin jest jedną z niewielu kryptowalut opartych na PoW, za którymi istnieje realna działalność – m.in. planowane wdrożenie fabryk grafenu i rozwój technologii grafenu oraz technologii medycznych w przyszłości.

Firma Respmedical Piotra Kozłowskiego tworzy oparte na grach urządzenie do rehabilitacji oddechowej – Breather ONE – które ma pomóc chorującym na astmę i przewlekłą obturacyjną chorobę płuc – poprawić proces leczenia i jakość życia, a w przypadku dzieci z astmą umożliwić całkowite wyleczenie. Postać z gry jest poruszana dzięki ruchom oddechowym pacjenta, a zadania jakie wykonuje w grze sprawiają, że zaczyna oddychać we właściwy (zgodny z danym ćwiczeniem) sposób.

Ostatnia propozycja to WAAM Artura Czachora, Magdaleny Bogackiej, Wojciecha Litwina i Andrzeja Korczyńskiego. Jest to pierwszy polski innowacyjny sorter automatyczny do odpadów. Urządzenie WAAM łączy w sobie funkcje sortera, urządzenia multimedialnego oraz konsoli do gier, w której wrzucane odpady stanowią walutę. Sortowanie połączone jest z grą, w której dzieci będą mogły hodować „potwora” za wrzucane do WAAM odpady.

Strategicznym partnerem konkursu jest Sebastian Kulczyk, międzynarodowy inwestor, absolwent Singularity University, prezes Kulczyk Investments i twórca Manta Ray Ventures, globalnego funduszu venture capital, inwestującego w innowacyjne firmy z sektora nowych technologii. Jego pasją są projekty społecznie zaangażowane z obszaru szeroko pojętych nowych technologii, w szczególności z zakresu zdrowia, edukacji i infrastruktury przyszłości. W 2017 r. Sebastian Kulczyk zainicjował InCredibles – wszechstronny program akceleracyjno-mentoringowy, wspierający młode polskie firmy z obszaru nowych technologii.

Link do rejestracji na wydarzenie: https://digitaluniversity.pl/global-impact-challenge-conference/

SingularityU Poland GLOBAL IMPACT CHALLENGE
7 października 2019
Miejsce: Google for Startups, Plac Konesera 10, Warszawa
Strona konkursu: www.su.org/gic/poland-2019/
www.digitaluniversity.pl

*Digital University jest organizacją, która edukuje w zakresie innowacji i nowych technologii. Rozwija zdolności innowacyjne w organizacjach i wspiera rozwój umiejętności i kompetencji cyfrowych zgodnie z najnowszymi światowymi trendami technologicznymi.

*Singularity University – inkubator biznesowy, który poprzez edukację i innowacyjne platformy przygotowuje najzdolniejszych światowych liderów do sprostania globalnym wyzwaniom dzisiejszego świata i pozwala zbudować lepszą przyszłość dla wszystkich.