Na podstawie 5 pytań wyliczy twoją zdolność kredytową, a 2 dodatkowe pytania wystarczą do oszacowania raty kredytu mieszkaniowego. Firma z grupy mBanku wdrożyła chatbota działającego na Messengerze – informuje w serwisie LinkedIn Maciej Krawczyk ze start-upu ChatForce

Narzędzie powstało dla mFinanse jako rezultat współpracy mBanku z ChatForce.

Krawczyk chwali się, że jest to pierwszy chatbot w pośrednictwie finansowym. Pośrednik mFinanse ma ponad 200 placówek na terenie Polski. Pracownicy firmy pomagają m.in. w uzyskaniu kredytu na zakup i remont mieszkania, domu, czy zakup samochodu.

– mFinanse jako pośrednik kredytowy współpracuje z wieloma bankami. Bot w celu zbadania zdolności kredytowej używa zaprojektowanego do tego celu API (interfejs programistyczny aplikacji), które wykorzystuje dane z wielu banków. Użytkownik, rozmawiając z botem, może poznać symulację swojej zdolności finansowej oraz optymalną ratę kredytu według praktycznie wszystkich ofert na rynku. API na bieżąco jest aktualizowane wraz ze zmieniającymi się parametrami banków, a dzięki temu narzędzie wskazuje aktualne dane. Finalnie potencjalni klienci mFinanse poznają swoje finansowe możliwości, a jeśli chcą zapoznać się z konkretnymi ofertami banków, wypełniają formularz, by umówić się na spotkanie – tłumaczy Krzysztof Olszewski rzecznik prasowy mBanku.

Oprogramowanie rozumie pewne słowa kluczowe i liczby, a jeżeli bot nie jest w stanie porozumieć się z klientem, to informuje o możliwości dołączenia do rozmowy konsultanta.

– Nasz bot został skonfigurowany tak, że natychmiastowo wysyła powiadomienie do zespołu obsługi klienta w mFinanse o wątku, z którym nie jest w stanie sobie poradzić. Wtedy jeden z ekspertów mFinanse korzysta z naszej autorskiej platformy czatowej do obsłużenia trudnego wątku, a po zamknięciu sprawy ponownie włącza do akcji chatbota. Dzięki temu użytkownik ma płynne doświadczenie i nie zdarza się sytuacja, że konwersacja się „zacina” albo zapętla – tłumaczy Krawczyk.

Użytkownik, rozmawiając z botem, może poznać symulację swojej zdolności finansowej oraz optymalną ratę kredytu według praktycznie wszystkich ofert na rynku

Przetestowałem chatbota kilkakrotnie i muszę przyznać, że jest to bardzo proste narzędzie, pozwala na obliczenie potencjalnej zdolności kredytowej i raty, ale bez dokumentów są to tylko dane szacunkowe. Jak jednak zapewnia Krawczyk, kiedy klient dostanie już wynik swojej zdolności kredytowej lub raty, może poprosić bota o kontakt ze specjalistą z jego miasta, aby porozmawiać o swoich możliwościach kredytowych – przez telefon bądź na spotkaniu.

„Wystarczy uzupełnić kilka rubryk, a konsultant z wybranej placówki jeszcze tego samego dnia odezwie się do klienta.

Dzięki temu, że do CRM [system informatyczny umożliwiający pozyskiwanie klientów, sprzedaż i obsługę w banku] wysyłamy wszystkie parametry, które bot poznał podczas konwersacji z użytkownikiem, ekspert dokładnie zna sytuację klienta i przygotuje spersonalizowaną ofertę, skracając tym samym czas rozmowy” – pisze Maciej Krawczyk w swoim artykule.

ChatForce to start-up z mAkceleratora – funduszu mBanku, zajmującego się rozwojem i innowacjami dla mBanku. Biuro prasowe banku nie komentuje, czy rozwiązanie ChatForce pojawi się w innych spółkach związanych z mBankiem. Jak zapewnia Krawczyk na swoim koncie w serwisie LinkedIn, wkrótce pojawi się więcej informacji na temat tego rozwiązania. Tutaj można przetestować bota.