Dzień, w którym nadejście Bożego Narodzenia zamiast „Last Christmas” George’a Michaela obwieści jakaś jeszcze łatwiej wpadająca melodia, ale wypreparowana przez algorytm, będzie ostatnim dniem władzy człowieka nad popkulturą

Wiele wskazuje na to, że ten dzień nadchodzi, i to wielkimi krokami. W zespole badawczym Made by AI dowiedziono właśnie, że sztuczna inteligencja potrafi komponować muzykę, która kojarzy się ze świętym Mikołajem i choinką.

Sieć neuronowa z tzw. Long Short-Term Memory (dosł.: długą pamięcią krótkotrwałą – LSTM) została „nakarmiona” ponad setką świątecznych piosenek, po czym wygenerowała pięć własnych melodii. Są proste, krótkie i radosne, chociaż może odrobinę jednostajne. Jednak w porównaniu z tym, czego często przychodzi nam słuchać w centrach handlowych i reklamowych spotach, to bardzo solidna produkcja pop.

Gdybyśmy poświęcili temu projektowi jeszcze trochę więcej czasu, wzbogacili strukturę melodii, być może stworzylibyśmy niejeden świąteczny przebój mówią twórcy programu. Nagrań można posłuchać na stronie Made by AI Soundcloud.

Innym ciekawym projektem rynkowym, który zawdzięczamy SI – też potencjalnie pożytecznym w kontekście Bożego Narodzenia jest pierwsza na świecie kolekcja biżuterii. Można już kupić naszyjniki designed by AI wytworzone w drukarce 3D. Przy ich produkcji udział człowieka ograniczony był do minimum. W przyszłości będzie można w oparciu o dane wejściowe (indywidualne preferencje użytkownika) będzie można wydrukować dla każdego gustowny, unikalny i spersonalizowany wisiorek.