Jeden z australijskich banków zaproponował swoim klientom cyfrowego asystenta o pięknym, choć sztucznym obliczu. Po to, by w kontaktach z asystentem klient czuł więcej emocji

Każdy kto ubiegał się o kredyt mieszkaniowy rozumie, jak wiele formalności należy wypełnić przy składaniu wniosku o wydanie decyzji kredytowej. Aby złożyć taki wniosek najpierw trzeba się dowiedzieć, jakie dokumenty są wymagane. Zamiast dzwonić na infolinię banku, prostszym i szybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z cyfrowego asystenta. Jeden z banków postanowił nadać takiemu botowi twarz kobiety.

Mia, bo o niej mowa, została udostępniona klientom australijskiego UBanku. Jak podaje bank w informacji prasowej, ubieganie się o kredyt mieszkaniowy dzięki temu asystentowi stanie się prostsze.

Pełne imię Mii to „My Interactive Agent”. Tę bankową innowację technologiczną zaprojektowano po to, aby odpowiedzieć na wszelkie palące pytania, które mogą pojawić się u klientów chcących ubiegać się o kredyt mieszkaniowy. Piękna pani asystent wyjaśni m.in. podstawowe pojęcia, opowie o kosztach kredytu czy oprocentowaniu.

Adres filmu na Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=liplGbqq5Bs&t=15s

https://www.youtube.com/watch?v=liplGbqq5Bs&t=15s
Mia odpowie na wszystkie pytania o kredyt hipoteczny
Źródło: YouTube

Avatar stworzono dla UBanku we współpracy z programistami firmy FaceMe. Jest to producent spersonalizowanych cyfrowych asystentów i jeden z liderów technologii z obszaru SI. Wcześniej FaceMe przygotowała podobne spersonalizowane interfejsy dla szwajcarskiego UBS i operującego w Nowej Zelandii australijskiego banku ASB. „Twarzy” asystentowi w UBS użyczył jeden z dyrektorów regionalnych szwajcarskiej firmy Daniel Kelt. Te awatary zaprojektowano w celu wspierania oraz zwiększania szybkości i jakości interakcji z klientami.

Ideą zasilanego sztuczną inteligencją interfejsu, który może odpowiadać „twarzą w twarz” ma być inne, nieco bardziej emocjonalne doświadczenie w kontakcie z bankowym asystentem. Klient może rozmawiać z Mią na laptopie lub przez smartfona.

To nie pierwsze wdrożenie oparte na SI zaoferowane klientom tego australijskiego cyfrowego banku. Wcześniej wprowadzono m. in. RoboChata, który jako pierwszy chatbot w Australii pomagał klientom w zaciągnięciu pożyczki gotówkowej.