Chcesz się dowiedzieć jak modnie wystylizować paznokcie, albo zrobić makijaż? Zapytaj voicebota

– Malowanie paznokci w domu czy salonie angażuje nasze dłonie, dlatego nie zawsze możemy sobie pozwolić na sprawdzenie w sieci odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Wprowadzając voicebota uwalniamy ręce naszych klientek i za pomocą głosu odpowiadamy zarówno na ich pytania, jak i potrzeby związane z optymalizacją czasu, oczekiwaniem udzielenia pomocy czy responsywnością – mówi Joanna Przybylska, Innovation Manager marki Semilac.

Porozmawiać z Semilac

Aby rozpocząć rozmowę z voicebotem, wystarczy zwrócić się do niego słowami „Porozmawiaj z Semilac!’’ (komenda w wersji angielskiej brzmi „Talk to Semilac”). Następnie asystent Google odpowie po polsku lub angielsku na najczęściej zadawane pytania. Począwszy od tych, jak nakładać hybrydę, po porady na temat konkretnych stylizacji.

Dostarcza również inspiracji dotyczących manicure, pedicure i makijażu, pokazując zdjęcia wraz z krótkimi opisami zawierającymi informacje na temat produktów. Wskazuje też drogę do najbliższych punktów sprzedażowych, dzięki udostępnieniu (aplikacji) swojej lokalizacji.

Przekierowuje również zainteresowane osoby na stronę internetową marki, prezentując różnego rodzaju inspiracje, w zależności od tematyki, pory roku czy okoliczności, np. manicure na zabawę karnawałową czy ślub. Wskazuje także wykorzystane w stylizacjach nazwy poszczególnych lakierów – czytamy w informacji prasowej.

Klient ma głos

W voicebocie znajdują się takie informacje jak te dotyczące produktów do manicure i makijażu Semilac czy ich aplikowania i stosowania. Ponadto asystent przybliży również historię marki, opowie czym jest Akademia Semilac czy zdradzi ciekawostki kosmetyczne.

– Wcześniej z sukcesem wdrożyliśmy aplikację mobilną, chatbota i efekt AR na Facebooku oraz personalizację oferowanych produktów. Wprowadzenie asystenta głosowego Google traktujemy jako formę przygotowania nas na sztuczną inteligencję, którą na pewno wykorzystamy w praktyce – zaznacza Przybylska.

Jak dodaje marketing głosowy to przyszłość. – Dlatego marki chętnie korzystają z narzędzi z funkcją głosową do budowania relacji z klientami oraz utrzymywania z nimi regularnego kontaktu. Wyzwaniem, któremu muszą sprostać jest opracowanie funkcjonalnych i inteligentnych rozwiązań, które dotrzymają kroku nieustannie i dynamicznie zmieniającej się konsumenckiej rzeczywistości – mówi.

Asystent ociepla markę

Za wdrożenie voicebota dla Semilac odpowiada KODA Bots, firma specjalizująca się w realizacji chatbotów i asystentów głosowych. Mariusz Pełechaty, CEO firmy zaznacza, że voicebot to kolejna szansa na wzmocnienie doświadczenia klienta.

– Asystent głosowy tworzy interakcje przypominające prawdziwą rozmowę. Wywołuje naturalne reakcje i sprawia, że marka staje się bliższa klientowi. W przypadku Semilac odpowiada na bardzo konkretne potrzeby kobiet. Swoim działaniem skupia się na budowie relacji z konsumentkami – mówi Pełechaty.

Z voicebota Semilac można korzystać na telefonach i tabletach z systemem Android 5.0 lub wyższym, obsługujących usługi Google Play. A także na urządzeniach z iOS po zainstalowaniu pobranej z App Store aplikacji Google Assistant.