Van Hooijdonk: Nie ufam algorytmom
W przyszłości wszyscy będziemy po części robotami. Przewidywałbym, że za tysiąc lat znikniemy [fizycznie] z tego świata – mówi Richard van Hooijdonk w rozmowie z Michałem Roleckim i Anną Zagórną.
Czy rozpoznawanie twarzy można oszukać? W niektórych przypadkach zbyt łatwo – pokazują badacze z firmy Kneron, zajmującej się sztuczną inteligencją.
W autonomicznym aucie zastosowano uczenie maszynowe, które metodą prób i błędów poznaje tajniki jazdy.
Pracownicy sieci sklepów Biedronka uczą się wypieku pieczywa z użyciem gogli wirtualnej rzeczywistości, a od czatbota dowiedzą się, jak uzyskać dofinansowanie do wakacji.
Firmy w Wielkiej Brytanii, które nie potrafią wyjaśnić, dlaczego używany przez nie algorytm podjął taką a nie inną decyzję, będą od przyszłego roku karane grzywną.
Ma 75 cm średnicy, rozwija maksymalną prędkość 137 km/h i wygląda jak latająca kula – to „prObe”, bezzałogowy statek powietrzny stworzony przez firmę Haxtron z Gdyni. Można go wykorzystać w akcjach ratowniczych.
Czytanie z ruchu ludzkich ust od dawna jest celem naukowców. Zmagali się z tym zarówno Anglicy, jak i Amerykanie. Ale dopiero, gdy Chińczycy wzięli sprawy w swoje ręce, okazało się, że to jest możliwe.
Robotyzacja biznesu w Polsce najczęściej przebiega fragmentarycznie. Firmy rzadko automatyzują całe procesy, skupiając się na pojedynczych czynnościach. Taki brak systemowości może w ciągu kilku lat doprowadzić do odwrotu od narzędzi typu RPA.
Kontrolowanie błyskawic to od dawna marzenie ludzkości. Czy jest blisko do jego spełnienia? Uczeni twierdzą, że tak i swój pomysł chcą przetestować latem.
Pierwszy autonomiczny pojazd ciężarowy przejechał przez całe Stany Zjednoczone od zachodniego po wschodnie wybrzeże. Przewiózł osiemnaście ton masła.