Jak zarządzać domowym budżetem, żeby wystarczyło do pierwszego, albo żeby zaoszczędzić? Odpowiedzi na to pytanie postanowił udzielić bank BNP Paribas w Luksemburgu i uruchomił wirtualnego doradcę
Cyfrowa usługa o nazwie Genius wysyła posiadaczom kont w banku spersonalizowane porady, alerty i zalecenia, które mają pomóc lepiej kontrolować wydatki.
System potrafi analizować trendy w wydatkach klientów, klasyfikować zakupy i płatności, ostrzegać o nietypowych transakcjach lub problemach z przepływem pieniędzy. Asystent jest dostępny w formie aplikacji mobilnej.
Polscy klienci banku póki co nie będą mieli dostępu do podobnej usługi. U nas bank bardziej skupia się na automatyzacji działalności operacyjnej. „Program ten obejmuje głównie procesy back office’owe” – zaznacza Kazimierz Łabno, wiceprezes zarządu BGŻ BNP Paribas.
Firma wprowadza program, który będzie przewidywał ile gotówki przechowywać w oddziałach banku. Ponadto roboty mają czytać i interpretować dokumenty, a także automatycznie tworzyć zaświadczenia dla klientów.
Klienci banków już dziś oczekują innowacyjnych rozwiązań. Według raportu First Data Polska pt. „Kim jest klient przyszłości” – wykorzystanie sztucznej inteligencji jako kanału nawiązywania kontaktu banku z klientem będzie wkrótce jednym z najbardziej pożądanych. Jeśli banki w Polsce będą pomijać atrakcyjne ze strony klienta rozwiązania oparte na SI, może się okazać, że ich miejsce w tym obszarze zajmą fintechy, czyli firmy finansowe działające wyłącznie w sieci.
Rozwiązaniem, z którego mogą korzystać polscy klienci banku jest algorytm, pozwalający inwestorom zwiększyć zyski z handlu walutami.