Jesteś technologicznym geniuszem i masz start-up? Daj się zaprosić do Doliny Krzemowej!
Termin zgłaszania się do konkursu SingularityU Poland Global Impact Challenge dla startupów został przedłużony do 20 września. Global Impact Challenge (GIC) to międzynarodowy konkurs dla startupów, który w tym roku jest organizowany już po raz drugi.
Digital University, wyłączny przedstawiciel Singularity University w Polsce, jest organizatorem polskiej edycji konkursu. Aplikować może każdy startup z Polski i wybranych krajów Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Słowacja, Ukraina, Austria, Węgry, Estonia, Litwa, Łotwa, Rumunia i Bułgaria), pod warunkiem, że został założony przez co najmniej dwie osoby (z których każda ukończyła 21 lat) i oferuje produkt wyposażony w tzw. element misyjności, czyli taki, który wpisuje się w jeden z obszarów wielkich wyzwań (Global Grand Challenges) oraz w misję Singularity University. To amerykański think tank, który organizuje konkursy GIC na całym świecie.
Produkty zgłaszane przez start-upy powinny być zatem przełomowe, odważne, wizjonerskie, zmieniające naszą rzeczywistość na lepsze. Wysoko ocenianie będą projekty wykorzystujące technologię exponential, to jest o dużym potencjale innowacyjności, z możliwością rozwoju na skalę globalną.
Wypełnienie aplikacji konkursowej jest dość pracochłonne i angażujące, bo wiąże się z przygotowaniem szczegółowego opisu projektu i firmy oraz przesłaniem wideo, a w odróżnieniu od wymogów regulaminowych z ubiegłego roku zgłaszane przedsięwzięcie powinno być w pełni ukształtowane. Dlatego organizatorzy, spełniając liczne prośby młodych start-upowców powracających z wakacyjnych urlopów, przedłużyli termin składania zgłoszeń do 20 września.
Jest o co powalczyć, bo zwycięzca zostanie zaproszony do programu inkubacyjnego w Dolinie Krzemowej – otrzyma stypendium na intensywny 10-tygodniowy program Global Startup Program. Większość tego czasu spędzi w siedzibie Singularity University w NASA Research Park w Dolinie Krzemowej, gdzie w otoczeniu najlepszych menedżerów i mentorów z takich firm jak SpaceX, Google, IBM czy Boeing dowie się, jak zrealizować swój pomysł i rozbudować go na skalę globalną.
Laureat zostanie też zaproszony do udziału w trzeciej edycji programu akceleracyjno-mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka, wspierającego młode polskie firmy z obszaru nowych technologii. Oznacza to wyjazd do Google for Startups w Londynie na sesje z mentorami i inwestorami, uczestnictwo w europejskiej konferencji dla start-upów Slush w Helsinkach oraz w organizowanej w Warszawie konferencji Masters&Robots z kilkudziesięcioma ekspertami i mentorami z całego świata. Innymi słowy – otwiera dostęp do bezcennej globalnej sieci kontaktów.
Aplikować można poprzez stronę https://su.org/gic/poland-2019/. Finał konkursu, do którego jury zaprosi maksymalnie 10 zespołów, odbędzie się 7 października w Google Campus w Warszawie jako wydarzenie towarzyszące konferencji Masters&Robots poświęconej nowym technologiom.
– Singularity University szuka przede wszystkim pięknych umysłów (aczkolwiek twardo stąpających po ziemi), a dopiero potem biznesmenów i przedsiębiorców. Członkom Singularity University zależy bowiem na pokierowaniu tymi umysłami i zainspirowaniu ich do dalszej pracy nad przełomowymi projektami, a nie na przejęciu udziałów w ich spółkach. Istotą GIC jest śmiałe patrzenie w przyszłość i chęć pomocy ludziom – mówi Jowita Michalska, CEO Digital University.