Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej uruchomiła zapisy na kurs „Sztuczna Inteligencja w Biznesie”. Nauka odbywać się będzie online i potrwa trzy miesiące.
Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej potrzebna w biznesie; specjaliści od SI są rozchwytywani, a ich kompetencje wysoko cenione. Według PARP w ciągu najbliższych pięciu lat ma powstać w Polsce co najmniej 700 firm wykorzystujących sztuczną inteligencję; oznacza to, że wkrótce potrzeba będzie około 200 tysięcy wykwalifikowanych ekspertów, którzy znają podstawy uczenia maszynowego, wiedzą do czego można je zastosować i będą potrafili opracować strategię rozwoju firmy uwzględniając wykorzystanie sztucznej inteligencji. Jeśli ktoś jest tym zainteresowany, to czas zabrać się za naukę. Właśnie nadarza się ku temu okazja.
Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej uruchomiła zapisy na kurs „Sztuczna Inteligencja w Biznesie”. Nauka odbywać się będzie online i potrwa trzy miesiące – od października do stycznia. Kurs adresowany jest do specjalistów i menedżerów, którzy chcieliby wykorzystywać sztuczną inteligencję w swoich firmach.
– Od wielu lat zajmuję się sztuczną inteligencją, w szczególności potencjałem jej wykorzystania w biznesie. Obserwuję też rosnące zainteresowanie tą tematyką wśród menedżerów – pisze na stronie szkoły opiekun merytoryczny kursu, dr Andrzej Wodecki, wykładowca programów MBA Szkoły Biznesu PW, specjalizujący się w systemach informacyjnych, biznesie elektronicznym, e-learningu oraz zarządzaniu innowacjami. – Wielu zaprzyjaźnionych menedżerów obawia się jednak zaawansowanych technologii i związanego z nimi ryzyka. „Od czego zacząć?” – pytają mnie. Moja odpowiedź jest zawsze taka sama „Zacznij od dobrego pomysłu, a potem pozwól go zrealizować fachowcom”.
Program kursu jest konsekwencją tej odpowiedzi. Nacisk położony będzie na praktykę. Uczestnicy pod opieką swojego mentora pracować będą nad rozwiązaniem konkretnego problemu – opracują strategię i uzasadnienie biznesowe dla wdrożenia sztucznej inteligencji w ich firmie: od pomysłu, przez architekturę rozwiązania SI, uzasadnienie biznesowe, aż po plan wdrożenia. Jaki problem w firmie najlepiej rozwiązać za pomocą narzędzi SI? Jakiej klasy algorytmy będą do tego najlepsze? Jakie są tego biznesowe koszty, jakie ryzyko, jakie korzyści? Na koniec powstanie realny produkt dla realnej firmy.
– To potwierdzony model, który udowadnia, że „praca na żywym organizmie” sprawdza się najlepiej i umacnia praktyczną wiedzę – uważa dr Wodecki.
Oprócz niego swoją wiedzą dzielić się będą z uczestnikami kursu goście, m.in: Jarosław Gracel z ASTOR i Piotr Krewski z GetInData.
Więcej informacji na temat rekrutacji oraz przebiegu i programu zajęć znajduje się na stronie internetowej Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.