Polski start-up stworzył bota, który odpowiada na pytania o koronawirusa. Start-up Talkie.ai rozmawia z rządem o ewentualnym wykorzystaniu bota

– Próbujemy rozmawiać z rządem na temat wykorzystania naszego bota. Rozmowy trwają, nic więcej nie możemy powiedzieć – ujawnił nam dyrektor marketingu Talkie.ai Martin Harmony.

Talkie.ai to jeden z rozwijających się na polskim rynku start-upów, zajmujących się botami głosowymi i automatyzacją obsługi klienta.

W miniony piątek stworzył bota, który odpowiada na pytania związane z koronawirusem. Jak twierdzą twórcy bota, niełatwo dodzwonić się na infolinię Narodowego Funduszu Zdrowia. – Konsultanci oficjalnej infolinii NFZ odebrali już ponad 32 tysiące połączeń w sprawie koronawirusa. Gdy w piątek zadzwoniliśmy na infolinię, byliśmy 50 w kolejce na połączenie. Dlatego postanowiliśmy pomóc i stworzyliśmy bota, który obsługuje zapytania dotyczące koronawirusa – czytamy w informacji prasowej.

W ciągu dwóch dni zespół programistów Talkie.ai przy wsparciu internautów trenował program, pod kątem najczęściej zadawanych pytań. Dodatkowo dane wsparto bazą wiedzy ze strony NFZ oraz informacjami dotyczącymi aktualnych statystyk dotyczących ilości zachorowań.

Minęło 48h od momentu wystartowania projektu, a bot w tym czasie: przeprowadził ponad 500 rozmów i na ich podstawie nauczył się odpowiadać na ponad 35 najpopularniejszych pytań

– Dodaliśmy do niego również obsługę wysyłania SMS’em linków do oficjalnej strony rządowej z listą stacji sanitarno-epidemiologicznych oraz do aktualnej mapy zachorowań. Bot został stworzony w oparciu o Kreatora botów głosowych Talkie. Nasza platforma wykorzystuje mechanizmy sztucznej inteligencji, co pozwala jej zrozumieć sens wypowiedzi człowieka („jakie są objawy”, „czy mogę wychodzić z domu”, itp.) i na tej podstawie znaleźć jedną z odpowiedzi, którą przygotowaliśmy z oficjalnych komunikatów NFZ – powiedział cytowany w informacji prasowej Wojciech Przechodzeń, Head of Technology w Talkie.ai.

– Dodatkowym atutem wykorzystania naszej platformy był zdecydowanie czas, w którym udało nam się skonfigurować całe rozwiązanie. Minęło 48h od momentu wystartowania projektu, a nasz bot w tym czasie: przeprowadził ponad 500 rozmów i na ich podstawie nauczył się odpowiadać na ponad 35 najpopularniejszych pytań – dodał.

Oczywiście celem stworzenia bota nie jest zastąpienie zadań NFZ, tradycyjnej infolinii czy samych pracowników, ale pokazanie, że dzięki nowym technologiom można wesprzeć i odciążyć wykwalifikowanych konsultantów w pracy. Większość podstawowych pytań mogłaby być obsłużona przez bota, a eksperci odpowiadaliby tylko na bardziej skomplikowane kwestie. Z botem nie można bowiem porozmawiać na temat np. objawów.

Do infolinii Talkie.ai dodzwonić się można bez czekania w kolejce, niezależnie od liczby aktualnych połączeń, o każdej porze dnia i nocy. Numer do wirtualnego asystenta to 22 122 82 67.