Infoshare to największa technologiczna konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej. W ciągu sześciu dni na jej wirtualnych scenach odbyło się aż 180 prelekcji. Odbył się też konkurs start-upów
Tegoroczną edycję Infoshare zorganizowano online. Wydarzenie, które transmitowano na cały świat z Gdańska, przyciągnęło ponad 7,5 tysiąca uczestników z 71 krajów, 250 technologicznych start-upów i korporacji oraz blisko 200 ekspertów z całego świata.
Wystąpienia odbywały się na dziewięciu scenach tematycznych poświęconych m.in. programowaniu, cyberbezpieczeństwu, data science, marketingowi oraz najnowszym trendom technologicznym. W gronie prelegentów znaleźli się tacy eksperci, jak prof. Robert Riener z Politechniki Federalnej w Zurychu specjalizujący się w biomechanice, dr James Rogers z London School of Economics – doradca parlamentu brytyjskiego w dziedzinie dronów, czy Tanya Accone z UNICEF-u zajmująca się wpływem różnorodności na rozwój innowacji.
W trakcie konferencji odbył się też Infoshare Startup Contest, czyli konkurs na najlepszy start-up. W tym roku napłynęło aż 677 zgłoszeń z 50 krajów. Najwięcej projektów było z Polski (237), Wielkiej Brytanii (49), Estonii (45), Niemiec (44) oraz Izraela (27). Łączna pula nagród ufundowanych przez prezydenta Gdańska wyniosła 30 tysięcy euro.
Finałowa szczęśliwa siódemka prezentowała swoje pomysły przed jury złożonym z inwestorów oraz ekspertów biznesowych. Projekty oceniano pod kątem potencjału biznesowego i poziomu innowacyjności oraz pracy zespołowej.
Zwyciężył start-up z Oksfordu iLoF (Intelligent Lab on Fiber), który wygrał 20 tysięcy euro. Firma pracuje nad rozwiązaniami z obszaru medycyny spersonalizowanej, wykorzystując sztuczną inteligencję i fotonikę do budowy opartej na chmurze biblioteki biomarkerów chorób i profili biologicznych. Mają one posłużyć do przeciwdziałania chorobie Alzheimera, raka układu pokarmowego, udarów mózgu i chorób zakaźnych.
Drugie miejsce w konkursie zajęła medyczna firma Medicsen, a trzecie ProovStation z branży transportowej.
Portal Sztuczna Inteligencja był partnerem medialnym Infoshare.