Korzystaliście z usługi WHO Health Alert na Facebooku i nie byliście do tej pory zadowoleni z działania tego rozwiązania? WHO zapewnia, że już jest lepiej
Światowa Organizacja Zdrowia już na początku pandemii uruchomiła kilka usług internetowych, za pomocą których użytkownicy sieci mogli pozyskiwać wiarygodne dane zarówno o liczbie zachorowań, obszarze epidemii czy sposobach na ochronę przed koronawirusem. Pomogły w tym popularne, należące do Facebooka komunikatory internetowe. W marcu 2020 roku pojawił się WHO Health Alert na WhatsAppie, natomiast w kwietniu podobna usługa pojawiła się w Messengerze. Jak zapewniała WHO, powodem postawienia na te dwa komunikatory była powszechność ich wykorzystywania na całym świecie.
O ile usługa na WhatsAppie od początku była „obudowana” rozwiązaniami z obszaru sztucznej inteligencji, o tyle Messenger musiał na to poczekać. 28 sierpnia 2020 roku, organizacja poinformowała o aktualizacji oprogramowania na Messengerze. Łatka powiększona jest o funkcje sztucznej inteligencji, które mają zapewnić użytkownikom Messengera lepszą interaktywność, a także oferują dokładniejsze informacje i pozwalają WHO szybciej reagować na zapytania.
Do tej pory do WHO Health Alert wpłynęło prawie 4 miliony zapytań od ponad 540 tysięcy użytkowników na całym świecie
Aplikacja WHO w Messengerze pozwala przy użyciu języka naturalnego analizować pytania użytkowników w celu uzyskania oficjalnych informacji zdrowotnych, porad i wskazówek dotyczących COVID-19. Korzystając ze sztucznej inteligencji, WHO Health Alert najczęściej zadawane pytania będzie grupował w tematy, co pozwoli skutecznie nimi zarządzać. Dodatkowo dzięki wsparciu SI i lokalizacji, informacje o zakażeniach w poszczególnych rejonach będą dostępne natychmiast. Będzie także można zapisać się na otrzymywanie codziennych alertów.
Jak zapewnia organizacja, celem wdrożonych usprawnień jest zapewnienie ludziom szybkiego dostępu do wiarygodnych źródeł informacji na temat COVID-19 podczas pandemii.
Podobnie jak w przypadku WhatsApp, WHO Health Alert został opracowany we współpracy z firmą Praekelt.org przy użyciu technologii uczenia maszynowego Turn. Do tej pory do WHO Health Alert wpłynęło prawie 4 miliony zapytań od ponad 540 tysięcy użytkowników na całym świecie.